29 Haziran 2012 Cuma

CRM - KISACA CRM



  • Doğru ürün ya da hizmeti, doğru müşteriye, doğru fiyatla, doğru yerde ve doğru zamanda sunmaktır.
  • Etkili pazarlama / satış ve servis süreçlerini yöneten müşteri merkezli bir iş felsefesi ve kültürüdür.
  • Uzun süreli ve kazançlı müşteri ilişkilerini oluşturan ve muhafaza eden bir iş stratejisidir.
  • Müşteriyi tanımak, müşteri ihtiyacını anlamak, ona uygun hizmetler ve ürünler geliştirmek ve bu bilginin organizasyon içinde paylaşılmasıdır.
  • Adamına göre muameledir.
  • Hem bir Front Office otomasyonudur. ( Satış, pazarlama ve müşteri hizmetleri vs…)
  • Hem de bir Back Office otomasyonudur. (Muhasebe, üretim, lojistik, planlama vs…)

CRM'in Amaçları

  • Müşteri başına karlılığının arttırılması
  • Ürünler arası çapraz satış miktarının arttırılması
  • Satış tekliflerinin daha hızlı ve daha yüksek oranda siparişe dönüştürülmesi
  • Hedef kitlenin ve potansiyel müşteri sayısının arttırılması
  • Pazarlama ve satış döngülerinin kısaltılması ve basitleştirilmesi
  • Müşterilere doğru cevabın daha hızlı ulaştırılabilmesi
  • Müşteri memnuniyetini ve sadakatini arttırmak

Neden CRM?

Knowledge Systems & Research Inc. firması tarafından gerçekleştirilen araştırmada belirtildiği üzere yıllık satışları 300 Milyon Amerikan doları olan 110 firmanın üst düzey yöneticilerine göre
CRM'in sağladığı faydaların bazıları;
  • Müşteriyi edinmek % 16 - % 27 (sadece Tüketiciler)
  • Müşteri elde tutmak % 47
  • Müşteri başına karlılığı artırdı % 73
  • Müşteri başına satışı artırdı % 57
  • Müşteri sayısını artırdı % 46
olarak ifade edilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder